مردان آتش ایجاد سامانه ای برای اعلام تزریق واکسن در فاز سوم مطالعه بالینی واکسن کوایران برکت - مردان آتش

سید رضا مظهری، مدیر اجرایی فاز سوم طرح واکسیناسیون واکسن کووایران برکت در گفت‌وگو با خبرنگار مردان آتش گفت: افرادی که در مطالعه بالینی فاز سوم انسانی واکسن کووایران برکت شرکت کرده اند می توانند دوماه بعد از تزریق دز دوم واکسن خود متوجه شوند که در جریان مطالعه واکسن دریافت کردند یا واکسن نما.

او با بیان اینکه اگر بخواهیم زود تر از زمان تعیین شده به افراد اعلام کنیم که در گروه واکسن بوده اند یا واکسن نما، نتایج مطالعه با اختلال مواجه می شود، افزود: اعلام زودهنگام این نتیجه به افراد باعث می شود آنان از مطالعه خارج شوند. همچنین انجام چنین کاری علاوه بر خسارت علمی به پروژه موجب ایجاد خسارت های مادی و بی اثر شدن هزینه هایی می شود که در بخش آزمایشگاهی و پزشکی به ازای هر یک از افراد صرف شده است.

مظهری گفت: هر چند سیاست مجموعه بر این است که اگر فردی در سامانه استحقاق سنجی وزارت بهداشت ، برای انجام واکسیناسیون مجاز شناخته شود ما باید تکلیف وی را از نظر دریافت واکسن یا واکسن نما مشخص کنیم و ساز و کار لازم را برای تزریق واکسن اصلی به افرادی که واکسن نما دریافت کرده اند ایجاد کنیم.

مدیر اجرایی طرح واکسیناسیون واکسن کووایران برکت ادامه داد: با این حال انتظار می رود هموطنان عزیزی که به عنوان داوطلب در فاز سوم ثبت نام کرده بودند تا دو ماه پس از تزریق دوم صبر کنند  تا در نتایج مطالعه اختلالی ایجاد نشود.

مظهری بیان کرد: ما به افرادی که واکسن نما را در مطالعه بالینی دریافت کرده باشند واکسن اصلی تزریق می کنیم.

او با اشاره به اینکه سیستمی را در سامانه ۴٠٣٠ فعال کردیم که براساس آن زمانی که افراد تماس گیرنده عدد صفر را شماره گیری کنند و بعد در ادامه عدد ۴ را بزنند، می توانند با اعلام کد ملی یشان، (دوماه بعد از تزریق دز دوم واکسن در مطالعه کارآزمایی) متوجه شوند که آیا واکسن زدند یا واکسن نما، تصریح کرد: به منظور صدور کارت واکسن، به زودی لیستی از افرادی که در مطالعه فاز های بالینی واکسن برکت شرکت کردند را در سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت وارد می کنیم تا امکان صدور کارت واکسن برای آنها فراهم باشد.

مظهری افزود: بیش از ٢٠ هزار نفر در مطالعه بالینی فاز سوم واکسن کووایران برکت شرکت کردند و برای آن هایی که واکسن اصلی را دریافت کردند تا قبل از اربعین کارت واکسن صادر می شود که در پس از صدور مجوز  تشرف به عتبات عالیات دچار مشکل نشوند.

او بیان کرد: افرادی که واکسن نما دریافت کردند به دلیل اینکه ٢٨ روز بعد از تزریق دز اول، دز دوم را دریافت می کنند، علی حساب صدور کامل  کارت واکسنشان به بعد از ایام اربعین موکول می شود.

مدیر اجرایی طرح واکسیناسیون واکسن کووایران برکت ادامه داد: به تمامی افرادی که در مطالعه فاز یک و دو واکسن کووایران برکت شرکت کرده و واکسن نما دریافت کرده بودند پس از فراخوانی واکسن اصلی تزریق می شود و این روند در مورد کلیه داوطلبین مشابه که در فاز سوم حضور دارند تکرار خواهد شد.

//انتهای پیام: ۳

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 225 views بار دسته بندی : سلامت تاريخ : 20 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها