مردان آتش برگزاری تورهای ویژه تاسوعا و عاشورا /کدام شهرها در پکیج تورهای محرم قرار دارند؟ - مردان آتش

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی به مردان آتش خبر داد

برگزاری تورهای ویژه تاسوعا و عاشورا /کدام شهرها در پکیج تورهای محرم قرار دارند؟

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی از برپایی تورهای محرم و تورهای تاسوعا و عاشورا خبر داد.

سید مصطفی فاطمی، مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار گردشگری خبرگزاری مردان آتش با اشاره به شکل گیری کمیته های گردشگری مذهبی در استان های مختلف، گفت: مردان آتشمه ریزی ها برای برپایی تورهای ورودی و داخلی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی ما تورهای داخلی است، اظهار کرد: در حال مردان آتشمه ریزی برای تورهای محرم و تورهای تاسوعا و عاشورا هستیم تا پکیج هایی را به صورت ویژه برای علاقه مندان به گردشگری مذهبی معرفی کنیم.

 مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: راهنمایان گردشگری آموزش های خاصی در این حوزه دیده اند تا بتوانند در کنار روحانیون، گردشگران را با آداب و آیین های محرم در هر منطقه و استانی آشنا کنند.

فاطمی با بیان اینکه آیین های ما در مناطق مختلف کشور بسیار زیاد است و خیلی از آنها به ثبت ملی رسیده، افزود: تمرکز اصلی روی شهرهایی همچون اصفهان، یزد، زنجان و اردبیل است، آیین هایی که به ثبت ملی رسیده بیشتر مورد توجه ما قرار دارد تا از طریق آنها فرهنگ عاشورایی در ایران را معرفی کنیم.

وی با اشاره به منفی بافی ها و تبلیغات شبکه های بیگانه در خصوص محرم و عزاداری در ایران گفت: یکی از رویکردهای ما خنثی کردن شایعاتی است که برخی کشورها و شبکه های بیگانه از محرم پخش می کنند، در همین راستا به دنبال این هستیم چهره واقعی محرم و عزاداری در ایران را به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 252 views بار دسته بندی : استان ها تاريخ : 23 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.