مردان آتش خرید ان هگزان برند مرک، شرح ویژگیها و کاربردها - مردان آتش

 

اگر بخواهیم دو مرکز اصلی فروش مواد آزمایشگاهی در جهان را نام ببریم بی شک یکی از آنها برند مرک خواهد بود. شرکت مرک بصورت گسترده اقدام به تولید انواع مواد آزمایشگاهی آن هم با بالاترین کیفیت ممکن نموده است. مراکز تحقیقاتی و آموزشی می توانند مواد مورد نیاز خود از جمله ان هگزان (n-HEXANE) را از این شرکت تهیه نمایند.

ان هگزان چیست؟

 ان هگزان یکی از مواد شیمیایی مهم است که از نفت خام گرفته می شود. این ماده در حالت خالص به شکل مایع بی رنگ در می آید و بوی آن شبیه نفت می باشد. ان هگزان به شدت قابل اشتعال است و در صورت تجمع بخارات آن در محیط می تواند موجب انفجار شود.

چگالی ان هگزان کمتر از آب می باشد. نقطه اشتعال پذیری این ماده تقریبا ۲۳- درجه سانتیگراد است. n-HEXANE را نمی توان در آب حل کرد. به طور کلی این ماده به عنوان رقیق کننده رنگ، حلال و محیطی برای دیگر واکنشهای شیمیایی استفاده می شود.

ان هگزان از لحاظ ساختار شیمیایی نوعی هیدروکربن اشباع با زنجیره مستقیم می باشد. رایج ترین روشهای جداسازی این ماده از نفت خام پالایش حرارتی یا کاتالیزوری است.

همچنین باید به این نکته توجه داشته باشد که n-HEXANE متفاوت از هگزان تجاری که در سطح بازار موجود است می باشد. ان هگزان یک زنجیره هیدروکربنی بدون انشعاب و مستقیم است در حالی که هگزان در ساختار خود دارای انشعاب است.

ساختار شیمیایی.

کاربردها

ان هگزان هم در صنایع تجاری کاربردهای گسترده ای دارد و هم در مراکز تحقیقاتی و آموزشی. رایجترین استفاده این ماده در صنعت بکارگیری آن به عنوان حلال برای اهداف مختلف است. البته در صنعت بیشتر به شکل مخلوط با سایر حلالها بکار برده می شود. اما آزمایشگاه ها غالبا از شکل خالص n-HEXANE در تحقیقات خود استفاده می کنند.

استخراج روغن‌های گیاهی عمده ترین کاربرد حلال‌های حاوی ان هگزان از محصولات کشاورزی مانند سویا می باشد. از این حلالهای مخلوط در صنایعی مانند نساجی، تولید کفش، مبلمان، صنعت چاپ و … به عنوان پاک کننده استفاده می شود. انواعی از چسب های خاص که در صنعت ساختمان سازی بکار می روند دارای n-HEXANE هستند.

همچنین این ماده در ساخت دماسنج های سنتی به عنوان ماده پر کننده بکار می رود. در برخی از آزمایشهای فیزیکوشیمیایی مانند تعیین ضریب شکست مواد معدنی از n-HEXANE استفاده می گردد.

خرید ان هگزان برند مرک.

خرید ان هگزان برند مرک

n-HEXANE در محیط های پژوهشی و آزمایشگاهی غالبا بصورت خالص مورد نیاز است و استفاده می گردد. به همین دلیل شرکتهای مختلفی اقدام به خالص سازی این ماده تا سطح ۹۵ درصد نموده اند. جالب است بدانید شرکت مرک که از بزرگترین شرکتهای تولید کننده مواد آزمایشگاهی در جهان می باشد، ان هگزان را با خلوص  ≥ ۹۹٫۰  به بازار عرضه می کند. این خلوص بسیار بالا نتیجه آزمایش ها را بسیار دقیق و قابل اطمینان می سازد. به همین خاطر بیشتر مراکز پژوهشی معتبر مواد مورد نیاز خود را از این شرکت تهیه می نمایند. در ایران نیز شرکتهای معتبری مانند دایا اکسیر اقدام به نمایندگی و فروش محصولات این شرکت از جمله ان هگزان کرده اند.

اگر شما هم قصد خرید این ماده را دارید بهتر است جهت اطمینان خاطر از کیفیت و اصالت محصول آن را از نمایندگی های معتبر این شرکت در ایران تهیه نمایید.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 47 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 7 فوریه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.