مردان آتش سرم به زودی در داروخانه‌ها توزیع می‌شود/ انتقال کانون آلودگی با افزایش سفر به مشهد/ تزریق روزانه 650 هزار دُز واکسن در کشور - مردان آتش

به گزارش مردان آتش؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت، روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرکز منتخب کرونا در بخش بیماران سرپایی در منطقه سیدی مشهد گفت: مدتی به دلیل کاهش تولید یکی از کارخانه های سرم‌سازی و توقف خطوط تولید، سرم در کشور کم شد و قرار شد سرم وارد شود اما انجمن تولیدکنندگان  به مجلس معترض شدند که با این که تولید در داخل وجود دارد می خواهند سرم وارد کنند.

او اضافه کرد: آقایان صورتجلسه کردند و تعهد کردند که تا تاریخی سرم را برسانند تا واردات انجام نشود اما نتوانستند تولید و میزان سرم مورد نیاز را برسانند و متاسفانه ناگهان مصرف داورهای ضد ویروس در کرونا از ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار به پنج تا ۶ میلیون در ماه رسید و همه این داروها باید با سرم مصرف شوند.

وزیر بهداشت گفت: مقادیری سرم هم قرار بود از طریق هندوستان وارد کشور شود که دادستان هند اجازه خروج نداد، لذا سرم را از چهار روز قبل از مسیرهای دیگر وارد کردیم و روز گذشته به اندازه کافی توزیع شد و از ۲ تا سه روز آینده و در واردات بعدی نیز توزیع در داروخانه‌ها برای عموم آغاز خواهد شد و نمی گذارم سلامت مردم لگدمال برخی حرفهای بیهوده و توخالی شود.

نمکی در خصوص دارو نیز گفت: مشکل خاصی در کشور نداریم و به رغم همه فشارها و مصرف بالا مشکلات حل و فصل می شود.

هدف از سفر خود به مشهد را برای بررسی وضعیت کرونا در استان و عوامل موثر در ایجاد این خیز عنوان کرد و ادامه داد: توسعه واکسیناسیون با جدیت دنبال می‌شود و با تامین واکسن به اندازه کافی، رکورد روزانه تزریق نزدیک به ۶۵۰ هزار دوز واکسن را تجربه کرده‌ایم و به سمت ۷۰۰ هزار دوز و بالاتر می رویم و به پشتوانه تامین واکسن تا تزریق یک میلیون دوز را هدف قرار داده‌ایم.

وزیر بهداشت گفت: هم‌اینک واکسیناسیون گروه‌های هدف از ۵۰ سال به بالا و در حاشیه شهرهایی مثل مشهد که تراکم بالا دارد از ۴۰ سال به بالا در حال انجام است و در مرحله بعدی گروههای سنی پایین‌تر را شروع می‌کنیم.

نمکی با اشاره به ایجاد ایستگاه‌های واکسیناسیون متعدد در مشهد ادامه داد: امروز ظهر نیز پایگاه های متعدد دیگری در قسمتهای پرتراکم به خصوص حاشیه شهر برای تامین کافی واکسن و تیم واکسیناتور و استفاده از ظرفیت بسیج فعال و واکسیناسیون با  واگذاری حاشیه شهر به نیروهای بسیج با سرعت دنبال می شود و مراکز سرپایی کرونا نیز قرار است ۲۴ ساعته شوند.

وزیر بهداشت در خصوص طرح ممنوعیت سفر به مشهد و خراسان رضوی نیز گفت: در وزارتخانه اختیارات محدودی داریم و فقط پیشنهاداتی ارائه می‌دهیم اما تصمیم برای محدودیتها در اختیار ما نیست و به جای وزارت بهداشت باید در کمیته های مربوطه تصمیم ‌گیری شود و در این کمیته ها نیز دستگاه های متعددی هستند که این پیشنهادات را بررسی و مبتنی بر اقتضای کشور تصمیم می‌گیرند.

نمکی افزود: پیشنهاد ما از روز نخست محدود کردن تردد و پرواز به مشهد بود و به شدت به انجام پروازها و سفر به این استان معترض بودیم چون هر روز تعداد زیادی افراد از مناطق مختلف به خصوص نقاط آلوده با ویروس دلتا از طریق هوایی و زمینی به مشهد و استان خراسان رضوی سفر می‌کردند و برای ما مسلم بود که کانون آلودگی جا به جا می شود.

او اضافه کرد: از روز اول به این موضوع اعتراض داشتیم و همچنان اعتراض داریم و البته استاندار خراسان رضوی هم کار را دنبال می‌کند و ما هم از طریق ستاد ملی کار را دنبال می کنیم که هرچه زودتر با اعمال محدودیتهای بیشتر تنش این استان کم شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 77 views بار دسته بندی : سلامت تاريخ : 20 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها