مردان آتش شالبافیان خبر داد: ورود بیش از ۳ میلیون گردشگر به کشور در شش ماه نخست امسال/ تدوین طرح جدید «لغو روادید» با دستور رئیس جمهور - مردان آتش

به گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری مردان آتش، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور صبح امروز در نشستی به مناسبت روز جهانی گردشگری با اشاره به اینکه در ۶ ماه نخست امسال ۳ میلیون و ۳۵۴ هزار نفر گردشگر وارد کشور شده اند، گفت: این رقم در مقایسه با سال ۱۴۰۱ رشد ۳۸ درصدی داشته است، البته لغو روادید عراق که در خردادماه صورت گرفت در این افزایش اثرگذار بود.

وی همچنین از افزایش گردشگری داخلی خبر داد و گفت: ما در این حوزه هم یک رشد ۲۷ درصدی را شاهد بودیم. 

معاون گردشگری از اجرای ۱۳۰ مردان آتشمه استانی به بهانه روز جهانی گردشگی خبر داد و افزود: مردان آتشمه گردشگری سبز تحت عنوان شب های بومگردی، برگزاری ۴۷ مردان آتشمه آموزشی برای نهادینه کردن گردشگری سبز، برپایی نمایشگاه گردشگری در اصفهان، افتتاح پروژه های گردشگری و تجلیل از فعالان حوزه گردشگری سبز و ستاد خدمات سفر از جمله مردان آتشمه های روز جهانی گردشگری خواهد بود.

شالبافیان در خصوص تسهیل ورود گردشگران خارجی به کشور گفت: موضوع تسهیل ورود گردشگران چینی به ایران با قرار گرفتن ایران در فهرست طرح مقاصد مورد تایید دولت چین منجر به این شد تا ما شاهد رشد خوبی در این زمینه باشیم.

 تدوین طرح جدید «لغو روادید» با دستور رئیس جمهور

وی ادامه داد: طرح لغو روادید کامل تری را با توجه به دستور رئیس جمهور آماده و به دستگاه های ذیربط ارائه‌کرده ایم، این طرح در حال پیگیری است و مخالفت اساسی با این موضوع وجود ندارد، ممکن نظراتی در مورد تعداد کشورها مطرح شود.

شالبافیان افزود: در خصوص تسهیل ورود گردشگران خارجی موضوع دیگری تحت عنوان تسهیل ورود با خودروی شخصی مطرح شد، خوشبختانه موافقت ها گرفته شده و نتیجه آن در هفته گردشگری اعلام خواهد شد.

وی درباره اینکه یکی از ایرادات ایکوموس به پرونده ثبت جهانی نداشتن مردان آتشمه گردشگری برای کاروانسراهای ثبت جهانی ایران بوده، گفت: برای برخی از جاذبه‌های جهانی دیگر غیر از کاروانسراها هم مردان آتشمه‌هایی قابل تدوین است اما محوریت اصلی کاروانسراها با توجه به گستردگی آنها مورد توجه است، در حوزه اداره کل استان‌ها چگونگی استفاده از این فرصتها مطرح است.

معاون گردشگری گفت: استان‌ها مکلف به ارائه مردان آتشمه‌ای برای چگونگی استفاده از این جاذبه‌ها هستند. بازاریابی این کاروانسراها و کمک به تکمیل و بهسازی برخی از کاروانسراهای که به مسیر دسترسی نیاز دارند مورد توجه است. بازاریابی و تولید محتوا را به محوریت کاروانسراها در دستور کار داریم، اداره کل گردشگری خارجی نیز با همین نگاه محتواهای را در دست اقدام دارد.

پرواز مستقیم به مصر وجود ندارد

شالبافیان همچنین درباره سفر به مصر و ادعای برخی از صنوف برای برگزاری تورهای گردشگری گفت: مرجع پاسخگویی درباره پروازها سازمان هواپیمایی هست. بخش خصوصی قرار نیست پرواز مستقیم داشته باشد روابط گردشگری ما و مصر در چارچوب سیاست خارجی قرار دارد.

وی ادامه داد: هفته گذشته مکاتبه‌ای با ما شد که گروهی از همکاران متناظر آنها در مصر به ایران سفر می‌کنند. پرواز مستقیمی از ایران به مصر و برعکس وجود ندارد. آخرین اخبار درباره پرواز هم باید توسط سازمان هواپیمایی اعلام شود.

وی گفت: برقراری پرواز مستقیم توسط بخش خصوصی اشاره نشده است توصیه ما به مردم این است که ما باید از کرامت و شانیتایرانی اطمینان حاصل کنیم به این معنی که آژانس‌هایی که می‌خواهند فعالیت کنند باید به این موضوع توجه داشته باشند. تور مصر زمانی معنا پیدا می‌کند که پرواز مستقیم داشته باشیم.

کاهش حضور گردشگران افغانستانی و ‌آذربایجانی در ایران 

وی در ادامه در خصوص حضور افغانستانی ها در ایران گفت: اتباعی به عنوان گردشگران ورودی در آمارهای ما محاسبه می‌شوند که ویزای گردشگری داشته باشند. تعداد افغانستانی‌ها و آذربایجانی‌هایی که با ویزای گردشگری به ایران آمده اند نسبت به سال ۹۸ کمتر شده است.

شالبافیان همچنین درباره سیم کارت های گردشگری نیز توضیح داد: استفاده از این سیم کارت‌ها توسط گردشگران خارجی در کارگروه رفع مصادیق مجرمانه دادستانی کل کشور تصویب و با آن موافقت شده است. در جلسه‌ای که بین وزارت میراث فرهنگی، وزارت ارتباطات، دادستانی و نیروی انتظامی درباره نحوه اجرای آن با توجه به اولویت‌های مورد درخواست ما برگزار شد؛ درخواست کردیم فعالان گردشگری در اولویت این طرح قرار بگیرند. قرار شد فهرست دفاتر خدمات مسافرتی را ارائه کنیم تا این امکان برای آن‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/



آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 580 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 25 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.