مردان آتش آیا فردا آخرین مهلت واکسن آسترازنکاست؟ - مردان آتش

آیا فردا آخرین مهلت واکسن آسترازنکاست؟

این شایعه بین مردم وجود دارد که فردا آخرین مهلت واکسن آستارازنکاست و مردمی که به پایگاه های واکسیناسیون مراجعه می کنند دغدغه هایی در این زمینه دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مردان آتش؛ طی روز های اخیر که آمار مبتلایان و تعداد جان باختگان کرونایی در مدار صعود به سر می برد، زنگ خطر وقوع موج هفتم کرونا به صدا درآمده است. این درحالیست که در یک ماه اخیر ۵ روز صفر کرونایی به ثبت رسید و تعداد مبتلایان این بیماری دو رقمی بود.

به علت شیوع مجدد این بیماری در روزهای اخیر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت از شهروندانی که شش ماه از آخرین دُز واکسن آنها گذشته خواست تا واکسن یادآورد تزریق کنند و به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز بیشتر توجه کنند.

در این راستا فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: طبق بررسی های انجام شده به نظر می رسد سیر مبتلایان به امیکرون در تهران افزایشی است و تا یک ماه آینده این سیر صعودی خواهد بود.

وی افزود: در این شرایط همه مراکز واکسیناسیون در تهران و شهرستان‌ها تقویت شدند و از مردم می‌خواهیم نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

براساس بررسی های میدانی خبرگزاری مردان آتش، صف های طولانی برای تزریق واکسن ایجاد شده است که این امر نشان دهنده کم بودن تعداد پایگاه های واکسیناسیون است. مطالبه شهروندان از وزارت بهداشت، هلال احمر، بسیج و سپاه آن است که تعداد پایگاه های تزریق واکسن افزایش و همانند گذشته شاهد وفور واکسن کرونا باشیم.

بسیاری از مردم که در دز های گذشته واکسن استرازنکا را دریافت نکردند به دنبال تزریق این واکسن هستند اما هیچ اثری از این واکسن در مراکز واکسیناسیون وجود ندارد این درحالیست که شایعاتی درباره اتمام تاریخ انقضا این واکسن به گوش می رسد.

در این راستا سعیده فخر زاده رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو در گفت و گویی درباره تاریخ مصرف واکسن‌های آسترازنکا که در برخی پایگاه‌ها به مردم تزریق می‌شود، گفت: آخرین واکسن‌های آسترزنکا تا ۱۷ جولای یعنی حدود یک روز دیگر تاریخ مصرف دارند.

 

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 266 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 16 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.