مردان آتش ارائه ۵۲۰ هزار خدمت درمانی در شش ماه نخست امسال از سوی هلال احمر - مردان آتش

ارائه ۵۲۰ هزار خدمت درمانی در شش ماه نخست امسال از سوی هلال احمر

معاون بهداشت، درمان و توان‌بخشی جمعیت هلال‌احمر از ارائه ۵۲۰ هزار خدمت درمانی در شش ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مردان آتش، پیمان نامدار معاون بهداشت، درمان و توان‌بخشی جمعیت هلال‌احمر در پانزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن علمی طب اورژانس ایران با اشاره به اهم فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر در حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: بر اساس اساسنامه جمعیت هلال‌احمر، کاهش آلام بشری یکی از وظایف اصلی جمعیت است و تلاش می‌شود در عرصه‌های مختلف به این وظیفه عمل شود. این امر در طول یکصد سال گذشته با جدیت از سوی هلال‌احمر پیگیری شده است.

وی افزود: بر همین اساس طی شش ماه نخست امسال، ۵۲۰ هزار خدمت درمانی، ۷۱ هزار خدمت در حوزه توان‌بخشی و ۴۶۱ هزار خدمت در مراکز درمانی خارج از کشور به مراجعه‌کنندگان ارائه شده است.

معاون بهداشت، درمان و توان‌بخشی جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: هلال‌احمر علاوه بر خدمت‌رسانی به مردم در داخل کشور در حوزه دیپلماسی سلامت نیز فعالیت‌های زیادی داشته است و هم‌اکنون در ۱۳ کشور جهان و در قاره‌های آسیا، آمریکا و آفریقا به نیازمندان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهد. هلال‌احمر این آمادگی را دارد تا با هم‌افزایی با بخش‌های خصوصی و دیگر دستگاه‌ها، فعالیت‌ها و تجربیات خود را به‌اشتراک گذارد.

نامدار ادامه داد: هلال‌احمر در حوزه درمان اضطراری نیز در آمادگی کامل به‌سر می‌برد. بر همین اساس بیمارستان‌های صحرایی هلال‌احمر این آمادگی را دارد تا در کمترین زمان ممکن دایر شود و در مواقع بحرانی به بهترین نحو خدمت‌رسانی کند.

وی تصریح کرد: خدمات درمان اضطراری هلال‌احمر امروز به تأیید سازمان جهانی بهداشت، فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر رسیده و این افتخار فقط توسط ۱۹ کشور به‌دست آمده است. این خدمت به‌طور مشخص در انفجار لبنان به کار گرفته شده است و کمک زیادی به مصدومان حادثه کرد.

معاون بهداشت، درمان و توان‌بخشی جمعیت هلال‌احمر گفت: خدمت مهم دیگر هلال‌احمر، خدمات توان‌بخشی است که راهگشای مشکلات بسیاری از معلولان نیازمند بوده و با استفاده از علم روز ارائه شده است. در تمام حوزه‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان کمک گرفته‌ایم و در هم‌افزایی با این شرکت‌ها به کمک مردم شتافته‌ایم.

انتهای پیام/



آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 184 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 5 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها