مردان آتش انجام ۹۱ پیوند موفق خون بند ناف به کودکان بیمار/ واردات هر خون بند ناف ۴۰ هزار دلار هزینه دارد - مردان آتش

انجام ۹۱ پیوند موفق خون بند ناف به کودکان بیمار/ واردات هر خون بند ناف ۴۰ هزار دلار هزینه دارد

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان گفت: ۹۱ پیوند با استفاده از نمونه های خون بند ناف برای بیماران خونی، تالاسمی، سرطان خون، نقص سیستم ایمنی، آنمی اپلاستیک، فلج مغزی و اوتیسم انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری مردان آتش، مرتضی ضرابی مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان امروز (دوشنبه ۲۳ آبان) در نشست خبری اظهار داشت: ۵۵ درصد نمونه های خون بند ناف مربوط به نوزادان پسر و ۱۷ درصد این خون بند ناف حاصل زایمان طبیعی است. 

وی افزود: به دنبال آن هستیم که شعبات خود را در جهان توسعه دهیم هر چند که پیشتر دفتری در اقلیم کردستان عراق داشتیم و به دلیل شرایط منطقه فعلا فعالیتی ندارد اما بزودی در کشورهای منطقه توسعه فعالیت خواهیم داشت

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان تصریح کرد: هر نمونه خون بند ناف خارجی برای واردات ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار هزینه دارد که برای بیماران ایرانی باید یک میلیون دلار واردات خون بتد ناف هزینه می کردیم. 

ضرابی گفت: ۴۰۰ کارآزمایی بالینی با استفاده از سلول های بنیادی بند ناف در دنیا انجام می شود و آینده پزشکی در کنار دارو درمانی سلول درمانی نقش ویزه ای در درمان ها دارد. 

وی افزود: روز چهارشنبه هفته جاری هم از اعضای فعال پیوند سلول های بنیادی تقدیر می کنیم.

وی اظهار داشت: ما از خون بند نافی که ۱۴ سال پیش ذخیره کرده بودیم برای کودک ۱۴ ساله که مبتلا به سرطان خون شده بود استفاده کرده و پیوند آن موفقیت آمیز بود. 

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان خاطرنشان کرد: ما بودجه کافی برای ذخیره سازی عمومی خون بند ناف نداریم و از دولت خواسته این بودجه بیشتری به ما بدهد. 

 



آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 64 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 14 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها