مردان آتش بیمه‌های پایه خدمات درمان هلال احمر را تحت پوشش قرار نمی‌دهند/ سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت درآمد است - مردان آتش

بیمه‌های پایه خدمات درمان هلال احمر را تحت پوشش قرار نمی‌دهند/ سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت درآمد است

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر گفت: یک مشکل بزرگی که ما در حوزه توانبخشی داریم این است که بیشتر مددجویان ما از نظرمالی دچار مشکل هستند و متاسفانه بیمه های پایه خدمات ما را تحت پوشش قرار نمی دهند.

پیمان نامدار معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری مردان آتش با اشاره به اینکه در جمعیت هلال احمر بیشترین تمرکز در حوزه بهداشت و پیشگیری است اظهار کرد: اگر همه مسئولان حوزه سلامت در امر پیشگیری و بهداشت تمرکز بیشتری داشته باشند ما میتوانیم از شرایطی که در حوزه درمان و توانبخشی پیش می آید پیشگیری کنیم.

وی افزود: درحوزه بهداشت بیشترین تمرکز ما در بحث آموزش های بهداشتی است. تا شاخه گسترده ای از حوادث مختلف مثل حوادث کار، حوادث رانندگی و حوادث غیرمترقبه پیشگیری کنیم.

نامدار درباره مشکلات هلال احمر در حوزه توانبخشی عنوان کرد: یک مشکل بزرگی که ما در حوزه توانبخشی داریم این است که بیشتر مددجویان ما از نظرمالی دچار مشکل هستند و متاسفانه بیمه های پایه خدمات ما را تحت پوشش قرار نمی دهند. بارها و بارها این بار مالی به عنوان یک مساله بررسی شده است. من در عمل می بینم که اگر این خدمات که شامل بیمه پایه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و بیمه ارتش قرار بگیرد بسیاری از افرادی که جامعه هدف ما هستند می توانند مورد انتفاع قرار گیرند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر ادامه داد: بحث دومی که درخواست می کنم روی آن فکر شود بحث بودجه های حمایتی و بودجه های مربوط به توانبخشی است که از طریق مجلس شورای اسلامی سالیانه در اختیار جمعیت هلال احمر قرار میگیرد تا بتوان خدمات را به مردم ارائه داد. هرچقدر بتوانیم در این بودجه افزایش داشته باشیم می توانیم رضایتمندی بیشتری را جلب کنیم.

وی تصریح کرد: در بودجه سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۰۱ درصدهای تخصیص بالایی نداشتیم. تفکرمان این است که سرمایه گذاری در این حوزه علاوه براینکه هزینه نیست درآمد است.

انتهای پیام/



آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 169 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 25 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها