مردان آتش دانش آموزان اتباع در سال تحصیلی جدید ۳۰۰ هزار نفر بیشتر از گذشته - مردان آتش

دانش آموزان اتباع در سال تحصیلی جدید ۳۰۰ هزار نفر بیشتر از گذشته

در حالی از ابتدای مهر، ۱۶ میلیون دانش‌آموز طبق نظر وزیر آموزش و پرورش سال تحصیل جدید را آغاز می‌کنند که آمار دانش آموزان اتباع ۳۰۰ هزار نفر بیشتر از سال گذشته است.

به گزارش خبرگزاری مردان آتش، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در سومین روز از اجلاس مدیر و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور اظهار داشت: امیدواریم از ظرفیت قوه قانونگذاری بیشتر استفاده کنیم و در این دوران بیشترین همکاری بین قوای سه‌گانه برای آبادانی و پیشرفت کشور وجود دارد که نمود آن قانون رتبه‌بندی معلمان است که یکی از مؤلفه‌های تحول در آموزش و پرورش است. 

وی ادامه داد: ضریب بهره‌برداری از فضا و کیفیت نیروی انسانی، جذب برف‌انباری نیروها، تراکم بالای کلاس‌های درس و افزایش تعداد دانش‌آموزان از جمله مشکلات است؛ در سال ۱۳۹۲ تعداد ۱۲میلیون دانش‌آموز داشتیم اما سال تحصیلی جدید را با ۱۶ میلیون دانش‌آموز شروع می‌کنیم. 

نوری به مشکل تراکم دانش‌آموزی به دلیل مهاجرت به ویژه مهاجرت اتباع اشاره کرد و گفت: به جمعیت ۵۶۰ هزار نفری اتباع، ۳۰۰ هزار نفر افزایش می‌یابد و  ورود این افراد به مناطقی است که تراکم دانش‌آموزی اجازه نمی‌دهد و نیازمند مدرسه هستیم و همچنین به دلیل مشکل تملک املاک دارایی، امکان اضافه کردن مدرسه نیست. 

نوری افزود: دیوان محاسبات می تواند تصویری را بدهد که کار را درست انجام دهیم. همچنین تصویب و تقنین قوانین مورد نیاز سند تحول از دیگر خواسته‌های ما هست‌.

انتهای پیام/

 

آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 247 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 22 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.