مردان آتش دستگیری قاتلان بی‌رحم میش وحشی که دوقلو باردار بود - مردان آتش

دستگیری قاتلان بی‌رحم میش وحشی که دوقلو باردار بود

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست جغتای گفت: شکارچیان و در واقع قاتلان بی‌رحم یک راس میش وحشی که دوقلو باردار بود و ۲ راس قوچ وحشی حمایت شده توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست، دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مردان آتش، عباسعلی خسروی رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست جغتای در توضیح بیشتر اظهار داشت: این شکارچیان بدسابقه که در فصل زاد و ولد حیات‌ وحش اقدام به شکار میش وحشی آبستن کرده بودند، برای سومین بار با هماهنگی یگان حفاظت اداره کل محیط‌ زیست استان و همکاری و تعامل کارکنان فرماندهی انتظامی شهرستان جغتای دستگیر شدند و برای‌ آنها تشکیل پرونده صورت گرفت.

وی عنوان کرد: فروردین‌ امسال ۲ نفر از شکارچیان بومی و یک از نفر شکارچیان غیرمجاز خارج از استان در اراضی منطقه شکار ممنوع ریوند زرقان شهرستان جغتای اقدام به شکار غیرمجاز کرده بودند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست جغتای تصریح کرد: به دلیل حساسیت موضوع بلافاصله بررسی این اتفاق در دستور کار یگان حفاظت محیط‌ زیست شهرستان جغتای قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بعد از ۱۷ ساعت ماموریت شناسایی و ردزنی متخلفان توسط ماموران یگان حفاظت محیط‌ زیست و اقدام برای دستگیری آن‌ها، سرانجام این افراد دستگیر و بعد از سیر مراحل قانونی و تشکیل پرونده با دستور دادستان روانه زندان شدند.

خسروی اظهار کرد: متاسفانه از مخفیگاه این افراد لاشه یک راس میش وحشی آبستن که دوقلو باردار بود و هر ۲ نوزاد میش نیز ماده بودند و همچنین مستندات مربوط به ۲ راس قوچ وحشی گونه‌های حمایت شده کشف شدند.

وی گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل زاد و ولد حیات‌ وحش اقدام این شکارچیان بسیار بی‌رحمانه بوده که با دستور دادستان شهرستان، متخلفان بعد از تشکیل پرونده قضایی روانه زندان شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست جغتای افزود: عمل ارتکابی از سوی نامبردگان بر اساس بند الف ماده ۱۲ قانون شکار و صید مجازات حبس از سه ماه تا سه سال بوده است. طبق مصوبه ۴۴۲ شورای عالی حفاظت محیط‌ زیست کشور میزان ضرر و زیان وارده به محیط‌ زیست بابت شکار یک راس میش، ۲ راس بره وحشی ماده و ۲ راس قوچ وحشی ۲ ‌میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه فصل بهار برای حیات‌ وحش به دلیل تولید مثل از حساسیت ویژه‌ای برای سازمان حفاظت محیط‌ زیست برخوردار بوده و به همین دلیل گشت‌زنی و اقدامات حفاظتی در این رابطه افزایش می‌یابد، اظهار کرد: از ابتدای امسال سه نفر دیگر قبل از اینکه موفق به شکار شوند، توسط نیروهای یگان حفاظت محیط‌ زیست اعمال قانون شده‌اند.

انتهای پیام/

 



آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 180 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 6 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها