مردان آتش رفتار فراجناحی وزیر میراث‌ فرهنگی قابل تقدیر است/لزوم تلاش های ملی و‌ بین المللی در حوزه میراث فرهنگی - مردان آتش

رفتار فراجناحی وزیر میراث‌ فرهنگی قابل تقدیر است/لزوم تلاش های ملی و‌ بین المللی در حوزه میراث فرهنگی

یک باستان شناس گفت: فعالیت های وزارت میراث فرهنگی به دلیل گستردگی قلمرو زمانی، مکانی و موضوعی حوزه تمدنی ایران، تلاش های بسیاری را در عرصه ملی و بین المللی طلب می کند.

حسن کریمیان،‌ باستان شناس‌ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مردان آتش در خصوص نشست هم‌اندیشی با استادان و پیشکسوتان حوزه میراث‌فرهنگی گفت: این نشست تدبیری از سوی وزیر میراث فرهنگی و قائم مقام ایشان آقای دارابی بود. 

وی با اشاره به رفتار فراجناحی ضرغامی اظهار کرد: وزیر میراث فرهنگی بدون ملاحظه گرایش های سیاسی، از تمام پیشکسوتان و مدیران طراز اول میراث فرهنگی، از بدو تاسیس این سازمان تاکنون، دعوت کرد و نظرات آنها را شنید.

وی افزود: این نشست ها، از یک سو وزیر و دیگر مسئولان وزارت میراث فرهنگی را بدون واسطه با نظرات و دغدغه های بنیادین متخصصان و مسئولان گذشته میراث فرهنگی و گردشگری آشنا ساخت و از سویی دیگر، نگرانی های متخصصان و دلسوزان کارشناسان میراث فرهنگی را کاهش داد، در واقع وزیر میراث‌ فرهنگی و قائم مقام ایشان به دنبال این هستند تا از تجربیات متخصصان و مدیران پیشین میراث فرهنگی در جهت افزایش کیفیت پژوهش، حفظ و احیاء و معرفی مواریث فرهنگی کشور و توسعه صنعت گردشگری ایران بهره گیرند.

این استاد تمام گروه باستانشناسی دانشگاه تهران تاکید کرد: بی پرده می گویم که مسئولان فعلی وزارت میراث فرهنگی را مردانی هوشمند یافتم که پس از جمع بندی نظرات صاحب نظران و پیشکسوتان این عرصه، در زمانی کوتاه با جوانب و لایه های امور در این وزارتخانه آشنا شده و برای ارتقای کیفی کارها گام های موثری برداشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  درعین حال، باید توجه داشت که فعالیت های وزارت میراث فرهنگی به دلیل گستردگی قلمرو زمانی، مکانی و موضوعی حوزه ی تمدنی ایران بزرگ، تلاش های بسیاری را در عرصه ملی و بین المللی طلب می کند که در این مسیر برای مسئولان وزارتخانه مذکور توفیق و سربلندی آرزو دارم.

انتهای پیام/

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 246 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 4 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.