مردان آتش ریزش ساختمان 10 طبقه متروپل در آبادان/ 5 کشته و 25 مصدوم در این حادثه - مردان آتش

به گزارش خبرگزاری مردان آتش؛ مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور اظهار کرد :با اعلام ریزش ساختمان ۱۰ طبقه اداری تجاری در آبادان اتوبوس و آمبولانس برای انتقال مصدومان به محل اعزام شد و تاکنون ۷ مصدوم به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی افزود: تاکنون یک فوتی دراین حادثه داشتیم، برای پوشش امدادی و انتقال به موقع مصدومان بیشتر و احتمالی نیز تیم‌های امدادی از اهواز به محل حادثه در آبادان در حال اعزام هستند.

سخنگوی اورژانس تصریح کرد: برای پوشش امدادی و انتقال به موقع مصدومان بیشتر و احتمالی نیز تیم های امدادی از اهواز به محل حادثه در آبادان در حال اعزام هستند.

(ساعت ۱۴:۲۱) 

آماده باش اورژانس خوزستان​

خالدی گفت: اورژانس خوزستان برای رسیدگی به مصدومین حادثه ریزش ساختمان در آبادان در حالت آماده باش قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه یک کودک از زیر آوار خارج شده عنوان کرد:در مراحل اولیه گمان فوت بوده ولی در حال حاضر تحت عملیات قلبی ریوی قرار دارد.

(ساعت ۱۴:۴۷)

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به افزایش تعداد فوتی ها و مصدومین خاطرنشان کرد: تعداد فوتی‌های حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان به ۳ نفر و تعداد مصدومان به ۲۱ نفر رسید همچنین رنج سنی فوتی‌های این حادثه جوان است.

photo_2022-05-23_16-33-11

(ساعت ۱۴:۵۷)

احتمال محبوس شدن ۵۰ نفر در ساختمان متروپل

خالدی گفت: طی گزارش‌های محلی و گفته‌های شاهدان احتمال محبوس شدن ۵۰ نفر در داخل ساختمان متروپل آبادان وجود دارد.

وی افزود: تعداد فوتی‌ها افزایش یافت و به ۴ نفر رسیده است اما همچنان تعداد مصدومان ۲۱ نفر است.

photo_2022-05-23_16-33-08

( ۱۵:۳۰)

آخرین جزییات حادثه ریزش ساختمان متروپل از زبان فرماندار آبادان 

سید احسان عباسپور فرماندار آبادان در گفت و گو با خبرگزاری مردان آتش گفت: در حال حاضر نیروی خدمات رسانی شامل آتش نشانی، هلال احمر ، اورژانش پیش بیمارستانی در حال امداد رسانی هستند.

وی افزود: چهار هلی کوپتر امداد در فرودگاه بین المللی آبادان مستقر شدند و سگ های زنده یاب نیز به این منطقه اعزام شده اند. از شهروندان می خواهیم که به این محل مراجعه نکنند تا نیروی های امداد رسان با سرعت بیشتری بتوانند مصدومین را از زیر آوار خارج کنند.

تصاویر مردم آبادان در حال برداشت و جستجو در آوار

photo_2022-05-23_15-04-12

بازداشت پیمانکار و مالک ساختمان متروپل آبادان

دادستان ویژه آبادان: در پی ریزش بخشی از برج نیمه کاره متروپل واقع در خیابان امیرکبیر آبادان که صبح امروز به صورت ناگهانی رخ داد پیمانکار و مالک ساختمان بازداشت شدند.

احتمال محبوس شدن ۱۵۰ نفر در حادثه آبادان

رییس سازمان اورژانس گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها، تعداد مصدومان این حادثه به ۲۵ نفر و فوتی ها به ۴ نفر افزایش یافته است.

علاوه بر این مدیر عملیاتی سازمان آتش نشانی گفته که احتمال افزایش تعداد مجروحان زیاد است چرا که ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر در ساختمان حضور داشتند.

( ساعت ۱۵:۴۷)

شهروندان آبادان از تجمع در محل ریزش ساختمان خودداری کنند

سرهنگ حسین زلقی فرمانده انتظامی شهرستان آبادان در پی ریزش ساختمان تجاری متروپل از مردم خواست؛ از ورود به محدوده خیابان امیری و معابر منتهی به آن خودداری کرده و به هیچ عنوان در محل حادثه حاضر نشوند.

( ساعت ۱۵:۵۴) 

اعزام تیم حرفه‌ای امداد و نجات آتش نشانی تهران به آبادان

علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: اخبار حادثه ساختمان متروپل شهر آبادان سبب نگرانی افکار عمومی و به خصوص مردم عزیز خوزستان شده است، تیم زبده و حرفه‌ای امداد و نجات آتش نشانی شهرداری تهران با همراهی اعضای محترم شورا آماده کمک و اعزام به آبادان است. برای این عزیزان دعا می‌کنیم.

photo_2022-05-23_16-32-59

( ساعت ۱۶:۰۲)

اورژانس آبادان اعلام کرد: ۲بالگرد، ۲ اتوبوس آمبولانس ، ۲۶ آمبولانس و ۱۱۵ نفر از پرسنل اورژانس هم اکنون در صحنه حضور دارند.

( ساعت ۱۶:۰۹)

دستور ویژه وزیر کشور به استاندار خوزستان در پی ریزش یک ساختمان مسکونی 

وزیر کشور به دنبال حادثه دلخراش ریزش ساختمان متروپل در شهرستان آبادان، در تماس تلفنی با استاندار خوزستان خواستار به کارگیری همه امکانات برای رسیدگی فوری به حادثه دیدگان و نجات محبوسان احتمالی زیر آوار شد.

(ساعت ۱۶:۱۵)

دستور قضایی برای بررسی علت حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان

دهقانی، رئیس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: در پی ریزش بخشی از ساختمان در دست ساخت متروپل آبادان ، دستور بررسی دقیق علت، عوامل حادثه، امدادرسانی به مصدومان و برخورد سریع و قاطع با همه مرتبطان و مسببان حادثه صادر شد.

لحظه فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان

 

استرس امدادگر اورژانس پس از مشاهده وضعیت مصدومان و کشته های حادثه

آمار تلفات ریزش ساختمان در آبادان به ۵ کشته و ۲۵ مصدوم رسید

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: آخرین آمار حادثه ریزش بخشی از ساختمان متروپل آبادان در روز دوشنبه به پنج کشته و ۲۵ مصدوم رسید.

صف مردم آبادان برای اهدای خون به مصدومان

اهدای خون

در حال تکمیل…

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 227 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 23 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.