مردان آتش سرهنگ مومنی: تخلف رانندگی نکنید تا بتوانید درآمد ماهیانه زندگی را مدیریت کنید - مردان آتش

سرهنگ احسان مومنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در گفت وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری مردان آتش اظهار داشت: بدون تردید یکی از دغدغه های هر خانواده، مدیریت اقتصادی آن خانواده است چرا که خانواده درآمد مشخصی  دارد و سعی  می  کند که مبلغی  را هم پس  انداز  نماید ولی در شرایط  امروزی و با توجه به شرایط  اقتصادی ، خیلی  از  خانواده ها پس  انداز  هم ندارند و حتی  قشر  متوسط  ما نیز  این پس  انداز را هم ندارند .  

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: یک خانواده ای  که مثلا درآمد ۱۵ میلیون تومانی را دارد بر اساس این مبلغ هزینه ها را از  ابتدای ماه تا انتهای  ماه بر اساس  این مبلغ تنظیم می نماید و برای  پوشاک ، خورد و خوراک و هزین های  تحصیل فرزندان  و سرویس  و اجاره را مردان آتشمه ریزی می  نماید . 

سرهنگ مومنی افزود :حال اگر  یک اتفاقی  پیش  آید نظم اقتصادی  این خانواده بر هم میریزد و عقل معاش  اینجا به کار  می  آید چرا که مدیریت اقتصاد خانواده مستقیم به عقل معاش  باز  می گردد .  

وی گفت : باید بر اساس  درآمد  مردان آتشمه ریزی کرد وبرای  همه امورات زندگی حتی  روحی  و رفاهی  هم باید این هزینه ها را در  نظر  گرفت و در  نهایت این منجر  به آسایش  و آرامش  خانواده می  گردد .  

وی افزود : اگر پدر این خانواده در  روز  چند تخلف  رایجی را مانند صحبت با تلفن همراه ، سرعت غیر مجاز  ، نبستن کمربند ایمنی و ورود به محدوده طرح ترافیک  که هست  انجام دهد و بعد از  کارش  هم برای  خرید مقابل پاساژ و مغازه ها به صورا دوبل پارک می  کند با همین چند تخلف حساب  کنید که در  طول  ماه به چه میزان می شود .  

سرهنگ مومنی بیان داشت : مثلا اگر  این پدر روزی  ۵۰۰ هزار  تومان بخاطر  تخلفات مکرر جریمه شود و این مبلغ را در  ۲۶ روز کاری  ماه ضرب  نماییم خواهیم دید که چه مبلغی از  اقتصاد خانواده کسر  میگردد .  

معاون آموزش  و فرهنگ ترافیک  پلیس راهور تهران بزرگ گفت: حال یک پدر  دیگر  را در نظر  بگیرید که تخلفات کمتری  مانند صحبت با تلفن همراه انجام می  دهد و محل  کارش طوری  است که در محل  پارک ممنوع ایستاده و روزی  ۱۰۰ هزار  تومان به خاطر  این دو تخلف  جریمه می  شود که در  ماه مبلغی  نزدیک به ۳ میلیون تومان جریمه می  شود و این انصاف  نیست که بخاطر این تخلفات از  هزینه های  خانواده کسر  گردد .  

وی اظهار داشت: چرا باید با تخلف این مبلغ از  اقتصاد خانواده کسر  گردد و با این مبلغ می  تواند به مراکز  فرهنگی   و تفریحی  و حتی  دورهمی  های  خانوادگی  تشریف  ببرند و شاد باشند ولی  این هزینه ها به هزینه های  جاری  این خانواده تبدیل شده است و پدر خانواده باید فکری  برای تخلف  نکردن داشته باشد .  

وی  گفت: تخلف  نکردن باعث  می شود که مدیریت اقتصادی  داشته باشیم و عقل معاش را بخوبی اجرایی نماییم .

سرهنگ مومنی گفت: تمامی  وسایل نقلیه ای  که صبح اول  وقت در  سطح معابر تردد می کنند واقعا به کجا می روند ؟ این نیست که همه برای امرار معاش  و کسب روزی تلاش می کنند؟  

وی افزود: مسلما این رانندگان افرادی هستند که برای  کسب درآمد در  این ترافیک شلوغ از  خانه بیرون آمده اند و می خواهند مخارج و هزینه های خود را تامین نمایند .  

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک  پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت:اگر یک اتفاق و حادثه ای برای این افراد پیش بیاید چگونه می خواهند آنرا جبران نمایند.  

سرهنگ مومنی افزود: یک بخش  از عقل معاش به اقتصاد خانواده بازمی گردد و خود این وسیله نقلیه یک سری  هزینه هایی مانند سوخت، روغن، اصطحلاک وبیمه ماشین را نیز دارد که برای این هزینه ها نیز باید مبالغی را کنار  بگذاریم. 

وی گفت: اما بحث  تخلفات را هم باید در  نظر  گرفت چرا که بخشی از این تخلفات را دوربین ها ضبط  کرده و این نیز  جزء هزینه های  جاری  آن خانواده حساب شده و باید از  درآمد آن خانواده کسر  گردد. 

انتهای پیام/ 



آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 49 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 10 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها