مردان آتش شهرداری تهران ۲هزار شکایت از جولان موشها در شهر دریافت کرد - مردان آتش

شهرداری تهران ۲هزار شکایت از جولان موشها در شهر دریافت کرد

چندی پیش رییس مرکز مدیریت شهری و سامانه نظارت همگانی از ثبت بیش از ۲هزار پیام در سامانه ۱۳۷از سوی شهروندان با موضوع افزایش جانور موذی در شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مردان آتش؛ پدیده جولان موش ها در شهر تهران در چند سال اخیر افزایش یافته است و عواملی مانند جمع آوری دیر هنگام زباله ،ریخته شدن زباله ها در جوی ها ،لایروبی نشدن جوی ها بارای جمع آوری زباله ها وعدم طعمه گزاری برای این حیوانات باعث افزایش موش ها در این دوره مدیریت شهری شده است. 

 شادی مالکی معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: آخرین آمار از تعداد موش‌های شهر برای سال ۱۳۹۵ بوده و نمی‌توان به آمار‌های قدیمی اکتفا کردو باشناسایی نقاط آلوده، طعمه سازی ،نظافت همه‌ی سطل ها در دوماه نیرو مرداد در نوبت های مختلفی و رسیدگی به پیام ثبت شده در سامانه۱۳۷و افزایش آموزش شهروندی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه صورت گرفته است.      

مالکی افزود: سموم باکیفیتی که در سال ۱۴۰۰ برای دفع جانوران در کانال، فاضلاب شهری و نقاط آلود استفاده کردیم، موجب شد تا شکایت تلفنی ۱۳۷ حدود ۳۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ کاهش داشته باشدکه نشانه رضایت شهروندان از رسیدگی به وضع موجود دانست.

وی گفت: برای افزایش رضایتمندی شهروندان به طور جدی پیگیر تماس‌های ثبت شده در سامانه هستیم و در سریع‌ترین زمان به موضوع شکایت رسیدگی خواهیم کرد. به هر حال این طبیعی است که با گرم شدن هوا به تعداد موش‌ها اضافه شود و ثبت شکایات نیز افزایش پیدا کند، همواره ثبت پیام درباره جانوران موذی از پرتکرارترین پیام‌ها است.

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در ادامه به گونه‌های موش در تهران اشاره کرد و افزود: دو گونه موش خانگی- انباری و نروژی در تهران داریم. معمولا محل زندگی و زاد ولد موش‌های نروژی در فاضلاب‌ها است و خیلی بزرگتر از موش‌های خانگی و انباری هستند. برای متوقف شدن این زاد و ولد و محل تجمع موش‌ها، تلاش کرده‌ایم تا ساعات آموزش‌های شهروندی را برای فروشگاه‌داران، میوه‌فروشان و انباردار‌ها -که از عوامل اصلی تجمع موش هستند- افزایش بدهیم.

مالکی در پایان درباره مشارکت و همکاری شهروندان دراین باره گفت: شهروندان باید به این نکته توجه داشته باشند که غذا دادن به گربه‌های شهر باعث شده تا آن‌ها زندگی در پارک‌ها و غذای آماده را ترجیح بدهند و سراغ شکار موش نروند، این تغییر در اکوسیستم محیط زیست این روز‌ها بیشتر شده است، بر همین اساس شهروندان باید توصیه‌های سازمان پسماند را جدی بگیرند و از غذا دادن به گربه‌های شهری خودداری کنند.                                

چندی پیش رییس مرکز مدیریت شهری و سامانه نظارت همگانی از ثبت بیش از ۲هزار پیام در سامانه ۱۳۷از سوی شهروندان با موضوع افزایش جانور موذی در شهر خبر داده بودوخیابان ولیعصر حد فاصل چهارراه امیر اکرم تا چهارراه ولیعصر بخشی از محدوده قدیمی پهنه رودکی در منطقه ۱۱یکی از آلوده ترین نقاط است.  انتهای پیام /

 

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 272 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 27 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها