مردان آتش نجفی پازوکی: باید برای آموزش زبان خارجی آموزش فارسی را از حالت سنتی خارج کنیم/ شایستگی‌های اجتماعی و ارتباطی دانش آموزان ارتقا یابد - مردان آتش

نجفی پازوکی: باید برای آموزش زبان خارجی آموزش فارسی را از حالت سنتی خارج کنیم/ شایستگی‌های اجتماعی و ارتباطی دانش آموزان ارتقا یابد

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی ازجنبه های شایستگی های ارتباطی چهار مهارت زبانی است؛اگر من بخواهم با یک شخصی در جامعه ارتباط برقرار کند و پیامش را به خوبی منتقل کنند، پیام اورا هم دریافت کند. برای آموزش این مهارت باید آموزش فارسی را از حالت کلیشه ای وسنتی خارج کرده و به سوی آموزش علمی تر سوق دهیم.

معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری مردان آتش؛ درباره نحوه آموزش مهارت اجتماعی در دوره ابتدایی اظهارداشت: وقتی که شما مهارت اجتماعی می گویید باید بدانیم که این موضوع یکی از ساحت های تربیت در سند تحول بنیادین ساحت اجتماعی است؛ وقتی می گوییم ساحت اجتماعی دوره ابتدایی یعنی شایستگی ارتباطی دانش آموز دوره ابتدایی؛باید دانش آموزان را به این شایستگی ها مجهز کنیم.

 وی ادامه داد: یکی ازجنبه های شایستگی های ارتباطی چهار مهارت زبانی است؛ اگر بخواهیم با یک شخصی در جامعه ارتباط برقرار کنیم و پیامش را به خوبی منتقل و پیام او را هم دریافت کنیم باید آموزش فارسی را از حالت کلیشه ای و سنتی خارج کرده و به سوی آموزش علمی تر سوق دهیم تا دانش آموز را به شایستگی ارتباطی برسانیم.

 معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: وجه دیگر شایستگی ارتباطی اصول و قواعد جامعه است که هر جامعه اصول خود را دارد؛ دانش آموزان باید یاد بگیرد که نهادهای اجتماعی کدام ها هستند و در هر نهاد اجتماعی چه قواعدی را باید رعایت کنند. در این راستا کتاب های درسی یک سری از این نهادهای اجتماعی هستند مثلا مسجد و کتابخانه؛ آیا برای آموزش این مهارت ها وقت گذاشته می شود و دانش آموزان به این نهادهای اجتماعی برده می شوند؟ با بردن کودکان به این نهادها و نشان دادن رفتار متناسب بااین نهادها رفتار اجتماعی در دانش آموزان شکل می گیرد.

 نجفی پازوکی در ادامه خاطرنشان کرد: وجه دیگر آموزش شایستگی های اجتماعی ارتباطات بین دانش آموزان و ارتباط با همسالان خود است؛ وقتی شایستگی ارتباطی نقطه هدف شود در آن صورت می توانیم امیدوار به افزایش شایستگی ها شویم؛ باید مردان آتشمه ای برای دانش آموزان دوره ابتدایی تنظیم کنیم تا آنها را به سوی یادگیری شایستگی و مهارت های ارتباطی ببریم. 

 انتهای پیام / 



آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 196 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 30 مارس 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها