مردان آتش نزدیک به ۴۰ درصد از امکانات ورزشی در ۵ منطقه است/ همه شهر را باید به مدرسه تبدیل کنیم/شهر تهران ۶۲ هزار میلیارد تومان بدهی دارد/ از مردم قم پوزش می‌طلبم - مردان آتش

به گزارش مردان آتش؛ علیرضا زاکانی، گزینه شهرداری تهران در جریان دومین جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن ارائه مردان آتشمه هایش گفت: از پیروز حناچی به عنوان آخرین شهردار تهران تشکر می کنم. برای خودم سخت است از حوزه قانون گذاری به شهرداری پای می گذارم و مجبورم نمایندگی مردم قم را ترک کنم و همینجا از مردم قم پوزش می طلبم.

او افزود:عرصه های مختلفی برای خدمت گذاری وجود دارد و آنچه که اهمیت دارد خدمت به انقلاب است.

زاکانی تصریح کرد: رفیق نیمه راه شدم و از میانه راه جدا شدم اما افتخاری است که در محضر عزیزان شورای شهر هستم.

کاندیدای شهرداری تهران ادامه داد: از همه کسانی که تا امروز نامزد شهرداری بودند به نیکی یاد می کنم و مدد می گیرم. یک نفر از ۲۲ نفری خواهم بود که برای شهر تصمیم می گیرید.

زاکانی افزود: عدالت در تقسیم خدمات، ظهور و مظاهر اسلامی، حفظ طبیعت و مسائل روحی باید مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: همه باید همت کنیم و بر زحمات گذشته بیفزاییم و الگو باشیم. باید شهری کارآمد، هوشمند، چابک، شفاف و فسادستیز با کارکنان توانمند و امکان بالا را برای خدمت به مردم را فراهم کنیم.

زاکانی گفت: همه افراد باید با یکدیگر هم راستا باشد. دقت در هوشمندسازی و بهره مندی از همه ظرفیت ها سبب کارآمدی می‌شود و از فساد هم پیشگیری خواهد شد. لازم است وحدت نظر در حاکمیت داشته باشیم.

زاکانی عنوان کرد: باید به مردم جهت تحول بزرگ میدان داد. همه حکومت بسیج شود و بخواهد تحول بزرگ بسازند باز میسر نیست مگر مردم به صحنه بیایند.

او ادامه داد:حرکت در مسیری که عملا شهرداری را از نهاد خدمت گزار باید به نهاد اجتماعی تبدیل شود تا تحولات اساسی را پی جویی کنیم. همه شهر را باید به مدرسه تبدیل کنیم چون تعداد بالای مدارس به معنای رشد و توسعه است. شهر باید به کارخانه برای پویایی تبدیل شود.

او افزود: باید از مسیر درست به حکمرانی برسیم. امکانات کشور محدود است که این امکانات با میدان دادن به مردم صورت می گیرد.

گزینه شهرداری تهران با بیان اینکه اساس از خدمت است، گفت: همه ظرفیت ها را بسیج می کنیم.  ۶۰ هزار نفر در شهرداری فعالیت می کنند و ۴۰ هزار نفر به شرکت ها مرتبط بوده و صاحبان نهاد اجتماعی هستند. میدان دادن به شهروند امکان ساخت شهر بزرگ و زیبا ایجاد می کند و شهروند محور، تعالی است.

زاکانی بیان کرد: اگر مقصود ما الگو برای جهان اسلام و جامعه جهانی است باید عدالت، آرامش و تعالی مدنظر قرار بگیرد.

او با اشاره به ۸ محور اصلی مردان آتشمه هایش، گفت: امروز در یک منطقه ۳۳ متر سرانه سبز وجود دارد اما در منطقه دیگر این سرانه ۲ متر است و تناسبی بین آن برقرار نیست. نابسامانی ها به بخش محروم تحمیل می شود. نزدیک ۴۰ درصد امکانات ورزشی در ۵ منطقه هستند و اینجا عدالت برای ما اهمیت دارد.

او افزود: مسائل فرهنگی اجتماعی، سرانه فضای سبز، آسیب اجتماعی و خدمات شهری، استحکام کالبد شهر و راحتی برای ما مهم است. ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار در  شهر وجود دارد که فرصت و تعدید است. ۴۵۰۰ هکتار بافت فرسوده داریم که تاب آوری در مقابل مشکلات دارد. نمی توانیم صحبت از خیر و برکت کنیم وقتی در این شرایط هستیم. البته این سخنان نافی زحمات شهرداران گذشته نیست.

زاکانی گفت: ۱۲ سال کار و تلاش دکتر قالیباف شرایط خوبی تامین کرد. یکی از مراجع فعالیت ایشان در اتوبان امام علی را جز موفقیت ها می دانستند. آقای اعرافی سه روز پیش خدمتشان رسیدم و گفتند تهران اهمیت زیادی دارد.

او گفت: نباید مسیری برویم که مانند بازی مار و پله باشد و برویم اما نیش بخوریم. شهر باید قابل پیش بینی باشد.

گزینه شهرداری تهران بیان کرد: تحقق عدالت و اعتماد عمومی اهمیت زیادی دارد. آرامش باید در شهر محقق شود. طبق برخی آمار از ۳۶۵ روز ۳۶۰ روز آلوده است. آلودگی باید کاهش پیدا کند.

علیرضا زاکانی در پاسخ به سوال اعضای شورای ششم گفت: فاصله جنوب و شمال ناشی از بی عدالتی است و باید شهر پیشرفت متوازن داشته باشد.

او افزود: برای تهران باید تصویر روشن داشته باشیم و این تصویر موجود نیست. نسبت محلات و مناطق آشکار شود و باید بر مدار ۳۵۳ محله تلاش گسترده ای داشته باشیم.

زاکانی تاکید کرد: باید به سرعت به سند دست پیدا کنیم و معادلات را با تعریف پروژه های مختلف داشته باشیم تا بی عدالتی کم شود.

گزینه انتخاب شهردار افزود: فاصله را کم می کنیم. رشد شهر کاریکاتوری است و نیاز به مردان آتشمه ریزی برای تحقق اهداف داریم.

زاکانی با اشاره به بدهی بانکی گفت: ۶۲ هزار میلیارد تومان بدهی داریم و بخش زیادی بدهی بانکی است. اوراق مشارکتی که برخی از این بانک ها موظف بودند در اختیار شهرداری قرار دهند را نتوانستیم حاضر کنیم و سر رسیدها را بدون استفاده از آن پرداخت می کنیم.

او ادامه داد: بدهی را کم و در زمان بندی مشخص کاهش می دهیم. شهر هیچگاه بدون بدهی نیست.

زاکانی افزود: منابع زیادی در اختیار ما است و نیازمند هم افزایی هستیم.

گزینه شهرداری تهران گفت: بر مدار نخبگان محلی حرکت می کنیم تا ظرفیت تصمیم سازی و نظارت را فراهم کنیم.

او گفت: بنا بر قولی تا دو سال آینده بهشت زهرا پر می شود و باید تنوع آرامستان داشته باشیم. بهشت زهرا باید به کانون فرهنگی الهام بخش شهر با وجود ۳۰ هزار شهید تبدیل شود.

زاکانی با اشاره به استفاده از نیروی انسانی شهرداری عنوان کرد:ظرفیت های داخلی مناسب هستند و از طریق کانون ارزیابی برای انتصابات بهترین افراد تلاش  می کنم در این زمینه قابلیت باید جایگزین سلیقه شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 277 views بار دسته بندی : جامعه و شهری تاريخ : 20 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها