مردان آتش نوری: آموزش و پرورش شرعا اجازه فروش املاک خیرساز را ندارد/ مولدسازی موجب ارتقا نظام آموزشی می‌شود - مردان آتش

نوری: آموزش و پرورش شرعا اجازه فروش املاک خیرساز را ندارد/ مولدسازی موجب ارتقا نظام آموزشی می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: یک جریان رسانه ای خاص علیه مولدسازی اقدام کرده و آنرا مربوط به مولد سازی مدارس خیرساز دانستند در حالی که به هیچ عنوان از نظر شرعی اجازه فروش املاک خیرین را نداریم و املاک مازاد آموزش وپرورش بلا استفاده در مولدسازی قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مردان آتش؛ دولت برای  تامین بودجه و اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در حوزه های مختلف به دنبال مولد سازی است؛ مولد سازی به این معنا است که زمین  یا ملک های بلا استفاده سازمان به فروش برسانند. در این راستا آموزش وپرورش هم  کارگروه مولد سازی املاک آموزش آموزش وپرورش را به ریاست حمید رضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش تشکیل داد. 

حمیدرضا خان‌‌محمدی معاون وزیر دراین با تاکید براستفاده نتایج حاصل از مولدسازی املاک آموزش و پرورش برای مدرسه‌سازی اظهار کرد: اساساً ارتقای ارزش دارایی‌های دولت در شرایط اقتصادی فعلی از هوشمندانه ‌ترین تصمیمات مدیریتی است.

وی افزود: در شرایطی که مدارس نوساز نیمه‌تمام به خصوص مدارس خیری جهت تکمیل و بهره‌ برداری به تخصیص منابع مالی نیاز دارند، رهاسازی املاک بلااستفاده و راکد نگهداشتن سرمایه‌های ملی خطایی استراتژیک و بزرگ به شمار می‌رود باید با سرعت همراه با دقت و مراقبت لازم نسبت به اجرای مولدسازی املاک و دارایی‌های مازاد دولت در آموزش و پرورش مردان آتشمه جدی داشته باشیم.

حمیدرضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس

خان‌ محمدی گفت: خوشبختانه با حمایت‌های دولت و همه استانداران، در یک فرآیند کاملاً شفاف و منصفانه املاک مازاد آموزش و پرورش پس از تغییر کاربری و ارزش‌افزایی، توسط کارشناسان رسمی ارزشگذاری نهایی می‌شود و همه مردم می‌توانند طی مراحل قانونی در فرآیند تهاتر یا خرید این املاک شرکت کنند. سازمان خصوصی‌سازی کشور نیز این املاک را به بالاترین پیشنهاد تهاتر یا خرید واگذار می‌کند، همه مردم می‌توانند در اتاق شیشه‌ای مولدسازی ناظر این جریان باشند و در صورت ابهام در هر مرحله ما را از نظرات و تذکرات خود بهره‌ مند کنند.

در مولد سازی به دنبال اتمام پروژه های نیمه تمام مدرسه  سازی بخصوص مدارس خیر ساز است و در راستا فرایند مولد سازی خبری درباره فروش مدارس خیر سازی و وقفی به گوش می رسید که رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد: تصور برخی بر این است املاک فعال یا املاک خیرساز نیز در مسیر طرح مولدسازی قرار گرفته است. هیچ ملک خیرسازی در طرح مولدسازی قرار نگرفته است، موارد احتمالی پس از بررسی اولیه و در مرحله تثبیت سند مالکیت اصلاح خواهد شد. اساساً املاکی که مالکیت آن به نام دولت و دولتی‌ساز نباشد نمی‌تواند در مسیر مولدسازی قرار بگیرد، مگر آنکه فرد خیّر مردان آتشمه‌های ارتقایی برای خدمات آموزشی آن ملک داشته باشد که با نظارت و رضایت او فضای استاندارد و ایمن برای دانش‌آموزان آماده خواهد شد.

یوسف نوری وزیر آموزش وپرورش

 همچنین یوسف نوری وزیر آموزش وپرورش در این راستا بیان کرد: جریان رسانه ای مولد سازی مدارس خیر سازرا بسیار پرداخته شده بود، ما به هیچ عنوان از نظر شرعی اجازه ی فروش املاک خیرین را نداریم و املاک مازاد آموزش وپرورش بلا استفاده اند در مولد سازی قرار می گیرند. 

 مدارس خیر ساز و وقفی  طبق سخنان وزیر آموزش و پرورش ورئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور  در مولد سازی قرار نخواهند گرفت.

 انتهای پیام/



آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 167 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 2 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها