مردان آتش هرمزگان در صدر کاهش نرخ بیکاری در 6 ماه پایانی سال 1400 - مردان آتش

هرمزگان در صدر کاهش نرخ بیکاری در 6 ماه پایانی سال 1400

نگاهی به نرخ بیکاری کشور در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که در ۶ ماه پایانی سال گذشته هرمزگان در صدر کاهش نرخ بیکاری بین استان‌های مختلف کشورمان بوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مردان آتش، بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران در زمستان سال ۱۴۰۰ بازه تغییرات نرخ بیکاری از ۶ تا ۱۸.۳ درصد متغیر بوده است.

نگاهی به این آمار نشان می‌دهد که در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ متوسط نرخ بیکاری کشور از ۹.۶ به ۹.۴ کاهش یافته است . 

 مقایسه این نرخ به تفکیک استانی در زمستان ۱۴۰۰ نشان می دهد آذربایجان غربی در آخرین فصل سال با ثبت نرخ بیکاری ۱۸.۳ درصدبیشترین میزان نرخ بیکاری در کشور را داشته است، دومین رکورد نرخ بیکاری با ۱۷.۹ درصد مربوط به استان کرمانشاه وسومین کردستان با ۱۶.۷ درصد و لرستان با ۱۴.۵ درصد بوده است.

 هرمزگان و یزد در صدر استان‌های موفق در کاهش نرخ بیکاری

در مقابل با توجه به مقایسه نرخ بیکاری سه ماهه زمستان ۱۴۰۰ مشخص می شود استان هرمزگان در ۶ ماهه اخیر منتهی به پایان سال ۱۴۰۰در راستای کاهش نرخ بیکاری موفق ترین استان کشور بوده و از ۱۸.۲ درصد در ابتدای مهر ماه  به ۱۳.۲ درصد کاهش یافته است. 

پس از هرمزگان، استان یزد دومین استان کشور از نظر کاهش نرخ بیکاری بوده است، در مقابل استان آذربایجان غربی با افزایش ۸.۸ درصدی نرخ بیکاری بیشترین افزایش تعداد بیکاران را تجربه کرده است.

انتهای پیام/

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 287 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 1 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.