مردان آتش پایانه اکباتان بزرگترین پایانه ریلی زیرزمینی درخاورمیانه است/ امکان بازبینی شبانه ۲۱ رام قطار در اکباتان - مردان آتش

پایانه اکباتان بزرگترین پایانه ریلی زیرزمینی درخاورمیانه است/ امکان بازبینی شبانه 21 رام قطار در اکباتان

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اهتمام مدیریت شهری برای راه‌اندازی پایانه اکباتان گفت: این پایانه با ۷۰ هزار متر مربع مساحت، ظرفیت نگهداری از ۲۱ رام قطار زیرزمینی را دارد.

محمد آقامیری عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهرتهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مردان آتش، درباره پایانه اکباتان، اظهار کرد: پایانه اکباتان یک حدود ۷۰ هزار متر مربع مساحت دارد وشامل ۲ طبقه است. این مجموعه، بزرگترین پایانه ریلی زیر زمینی در خاورمیانه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اهتمام مدیریت شهری فعلی برای تکمیل پایانه اکباتان گفت: اولویت فعالیت‌های عمرانی را در دوره جدید بر روی پروژه‌های نیمه تمام قرار دادیم و پروژه اکباتان نیز از شاخص‌ترین پروژه‌های نیمه تمام به حساب می‌آمد.

IMG_20220820_101552_433

آقامیری با بیان اینکه پایانه اکباتان محاسن بسیار زیادی به ویژه برای تردد در غرب تهران دارد، ادامه داد: این پایانه ظرفیت نگهداری از ۲۱ رام قطار زیر زمینی را دارد. به همین دلیل هنگام دپو رام‌های قطار، امکان بازبینی و تعمیر قطارها فراهم می‌شود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: یکی از مشکلات در حوزه مترو این است که متاسفانه به میزان مورد نیاز خطوط و ایستگاه‌هایی که راه‌اندازی کردیم، پایانه ساخته نشده است. 

IMG_20220820_101556_943

وی با تاکید بر اینکه پایانه‌هایی که در دوره‌های قبل ساخته شده این امکان را ندارد که رام‌های قطار هر شب بعد از توقف بازبینی شوند، افزود: پیش از این حتی گاهی رام‌های قطار شب‌ها در خود ایستگاه‌ها و ریل‌ها متوقف می‌شدند و روز بعد بدون بازبینی، مجدد به کار گرفته می‌شدند. با راه‌اندازی پایانه اکباتان می‌توانیم، هر شب ۲۱ رام قطار را بازبینی کنیم تا نواقصی که دارند، برطرف شده و استانداردهای ایمنی لازم بررسی شود.

آقامیری با بیان اینکه زحمات دوره‌های مختلف شهرداری در پروژه پایانه اکباتان اثرگذار بوده، افزود: در هر دوره‌ای اولویت‌هایی برای مدیریت شهر وجود دارد و در دوره جدید با توجه به تمرکز بر بهبود کیفیت حمل و نقل در پایتخت، این پروژه جزء اولویت‎‌های مدیریت شهری در حوزه ناوگان حمل‌و‌نقلریلی قرار گرفت. چراکه راه‌اندازی این پایانه، خسارت‌های زیادی را از بخش ناوگان ریلی می‌گیرد.

IMG_20220820_101558_410

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 234 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 20 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.