مردان آتش پویش جمع آوری فیلتر سیگار در بوستان لاله تهران - مردان آتش

پویش جمع آوری فیلتر سیگار در بوستان لاله تهران

پویش جمع آوری فیلتر سیگار در بوستان لاله
با هماهنگی اداره محیط زیست وتوسعه پایدار شهرداری منطقه و با حضور کارشناسان محیط زیست و کارشناسان آموزش مدیریت پسماند دوستداران محیط زیست به پویش سراسری #حافظ_زمینم ، پیوستند.

به گزارش خبرگزاری مردان آتش؛  فرزاد هنرور معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۶ تهران با بیان این خبر افزود: بررسی‌های میدانی و علمی نشان داده که رهاسازی «ته سیگار» در مکان های عمومی و طبیعت با خطرات و خساراتی همراه بوده و در برخی موارد نیز به آتش‌سوزی منجر شده است.

هنرور با بیان اینکه طبق بررسی های علمی هر«ته سیگار» می تواند یک متر مکعب آب را آلوده کند و موادشیمیایی و فلزات سنگین آن تا ۱۰ سال در آب باقی می ماند؛ افزود: تعدادی از کشورهای جهان، استعمال سیگار در مکان‌های عمومی را  ممنوع کرده‌اند، در کشور ما چنین مقرراتی اتخاذ نشده است و باید با مشارکت مردم بتوانیم ضمن تشویق افراد سیگاری به ترک عادت، از ریختن ته سیگار در طبیعت و مکان های عمومی جلوگیری کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: طبق بررسی ها ،  پنج هزار ماده شیمیایی در سیگار وجود دارد. زمانی که «ته سیگار» در طبیعت رها می شود ماده شیمیایی جدیدی تولید خواهد کرد که با بارش باران، آلودگی آب ها و اراضی را در پی دارد.

معاون خدمات شهری منطقه ادامه داد: همزمان با هفته زمین پاک و با توجه به شعار “سرمایه گذاری در زمین ، توسعه بازیافت و بهره وری سبز” اداره مدیریت پسماند منطقه۶ نیز اقدام به آموزش شهروندان درقالب برپایی پایگاه آموزشی در بوستان های اسدآبادی و ورشو و بازار میوه و تره بار قزل قلعه با هدف برپایی این پایگاه ها آموزش اهمیت تفکیک از مبداء در جهت حفظ محیط نمود.

انتهای پیام/

 



آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 210 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 27 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها