مردان آتش ۲ سامانه جوی در کشور طی روزهای آینده فعال می شود - مردان آتش

۲ سامانه جوی در کشور طی روزهای آینده فعال می شود

سازمان هواشناسی اعلام کرد: دو سامانه جوی در کشور فعال می شود که منجربه رگبار و رعدو برق و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مردان آتش؛ سازمان هواشناسی اعلام کرد: دو سامانه جوی طی روزهای آینده در کشور فعال می‌شود که بر اساس آخرین پیش یابی سازمان هواشناسی سامانه اول، گذر امواج تراز میانی و بارندگی را در پی خواهد داشت و سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و بارش تگرگ خواهد شد.

طبق گفته‌های سازمان هواشناسی، احتمال می‌رود سامانه اول منجر به لغزندگی جاده‌ها، برخورد صاعقه، بارش تگرگ، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌ها و سقوط سنگ در نواحی کوهستانی را شود.

همچنین سامانه جوّی دوم نیز افزایش شدید سرعت باد را در نواحی مستعد، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را به همراه خواهد داشت.

بر این اساس این سازمان توصیه کرد: هم‌ وطنان از برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند؛ همچنین در فعالیت‌های کوهنوردی، گذر از حاشیه رودخانه‌ها، جابه جایی عشایر و سفرهای برون شهری احتیاط شود.

با توجه به صدور هشدار زرد هواشناسی، دستگاه‌های اجرایی و امدادی در آمادگی باشند و دهانه پل‌ها پاکسازی و کانال‌ها و آب روها لایروبی شوند.

لازم به ذکر است؛ خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، ایراد خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط اشیا، بنرها و تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت و شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال، از مخاطرات احتمالی سامانه یاد شده هستند.

این سازمان خطاب به هم‌وطنان هشدار داد: لازم است هم‌وطنان از استحکام سازه‌های موقت اطمینان حاصل کنند و در هنگام ترددهای جاده‌ای، فعالیت‌های عمرانی، عبور و مرور و فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط ورزند؛ از پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و همچنین از سمپاشی و محلول پاشی باغات و مزارع به ویژه در ساعات بعد از ظهر خودداری کنند.

انتهای پیام/

 



آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 180 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 22 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها