مردان آتش خزعلی: کارویژه معاونت امور زنان و خانواده ازدواج دهه شصتی هاست/ ارائه مشوق‌ها و تسهیلات حمایتی برای خروج جوانان از تجرد - مردان آتش

خزعلی: کارویژه معاونت امور زنان و خانواده ازدواج دهه شصتی هاست/ ارائه مشوق‌ها و تسهیلات حمایتی برای خروج جوانان از تجرد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: درباره ازدواج دهه شصتی ها به صورت ویژه کار کنیم زیرا تعداد تجرد دهه شصتی ها زیاد است؛ البته تعداد تجرد جوانان دهه شصتی روستایی بیشتر از دهه های دیگر است، به طور ویژه ای توافقات زیادی را با دستگاه های اجرایی منعقد کردیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مردان آتش، امروز در دنیا بزرگترین سرمایه و قدرت یک کشور، جمعیت محسوب می‌شود که می‌تواند فکر، ایده و خلاقیت را به جامعه تزریق کند؛ امروز کشور ما با بحران جوانی جمعیت و ازدواج روبرواست و همه دستگاه ها برای جلوگیری از این بحران دست به کار شدند تا جوانانی که سنشان در حال بالارفتن است را از حالت تجرد خارج کنند. 

متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد کاهش نرخ باروری در کشور هستیم که باید جدی گرفته شود؛ مسئله بحران جمعیت خطری جدی برای هر کشور محسوب می‌شود، در حالی‌ که ایران یکی از قدرت‌های برتر منطقه است. همچنین در بین کشورهای همسایه، بعد از ارمنستان پایین‌ترین نرخ باروری را شاهد هستیم که این یک زنگ هشدار است.

ازدواج

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در گفت و گو با خبرنگار حوزه اجتماعی خبرگزاری مردان آتش، درباره اقدامات انجام گرفته این معاونت برای افزایش ازدواج در جامعه اظهار داشت: برای افزایش تعداد ازدواج ها در سطح دانشگاه اقداماتی را انجام دادیم و با برخی از مراکز دانشگاهی برای حمایت از زوجین تفاهم ها، قراردادها و تسهیلاتی در نظر گرفته شد؛ در همین راستا پلتفرم هایی افزایش ازدواج ایجاد شد تا از ازدواج جوانان حمایت شده و تسهیلاتی برای زوجین در نظر گرفته شود. 

وی ادامه داد: درباره ازدواج دهه شصتی ها به صورت ویژه تر کار می کنیم زیرا تعداد تجرد دهه شصتی ها زیاد  است و باید با ارائه برخی مشوق از ازدواج آنان حمایت کرد؛ تعداد تجرد جوانان دهه شصتی روستایی بیشتر از دهه های دیگر است. 

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در گام دوم انقلاب، یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های کشور از سوی رهبر معظم انقلاب، نیروی جوان مستعد کار معرفی شده که می‌تواند امیدبخش باشد که اگر این مسئله حفظ نشود، در سال‌های آتی متحمل خسارت کمبود جمعیت جوان و اجبار ورود نیروی کار خارجی به کشور خواهیم شد، لذا پنجره باز باروری که اوج آن حدود ۵ سال طلایی است، باید غنیمت شمرده شود.

ازدواج

وی ادامه داد: یکی از نعمت‌هایی که در کشور وجود دارد، نعمت وجود دهه شصتی‌هاست که باید قدر این پنجره باز باروری را دانست، در همین زمینه، امسال امتیازات ویژه‌ای برای ازدواج زوجین دهه شصتی روستایی در نظر گرفته شده که از جمله می‌توان به تسهیلات ویژه ازدواج و اشتغال تسهیلات کالابرگ جهیزیه و بیمه اشاره کرد.

خزعلی درباره علل و عوامل مؤثر بر نرخ باروری تأکید کرد: کاهش نرخ باروری علل مختلفی دارد و این عوامل را نباید در مسئله اقتصادی خلاصه کرد، چرا که معتقدم عامل اصلی در کاهش نرخ باروری کشور، موضوع فرهنگی است و در ابررویداد هفته خانواده نیز سعی شده به این مسئله پرداخته شود.

وی تاکید کرد: قدر دهه شصتی‌ها را بدانیم و اجازه ندهیم این پنجره باز باروری که سرمایه عظیم کشور محسوب می‌شود، مغفول واقع شود.

 انتهای پیام/



آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 54 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 23 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها