مردان آتش ضرغامی: بی توجهی نهادهای عمومی و حاکمیتی به بناهای تاریخی/ نظارت ویژه میراث فرهنگی آغاز شد - مردان آتش

ضرغامی: بی توجهی نهادهای عمومی و حاکمیتی به بناهای تاریخی/ نظارت ویژه میراث فرهنگی آغاز شد

وزیر میراث فرهنگی گفت: دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی و حاکمیتی بر اساس قانون موظف هستند از ابنیه تاریخی حفاظت کرده و در صورت نیاز با بودجه خودشان آن را مرمت کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری مردان آتش، سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص بناهای تاریخی گفت: بخش زیادی از این بناها در اختیار دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی و حاکمیتی است و گزارش هایی که داریم وضع خوبی به لحاظ مرمت و نگهداری ندارند.

وی افزود: دفتری را ویژه این کار در معاونت میراث فرهنگی ایجاد کردیم که مسأله نظارت بر این ابنیه را به عهده بگیرد، هشدارهای لازم به دستگاه های مختلف بدهد و زمان بندی کند.

ضرغامی تصریح کرد: دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی و حاکمیتی بر اساس قانون موظف هستند از ابنیه تاریخی حفاظت کرده و در صورت نیاز با بودجه خودشان آن را مرمت کنند، بعضی دستگاه ها فکر می کنند با اعتبارات وزارت میراث این کار را باید انجام دهند در صورتی که اینگونه نیست.

وزیر میراث فرهنگی تأکید کرد: من در این مسأله جدی هستم و از همه دستگاه ها پیگیری می کنیم که مطابق آنچه قانون مقرر کرده با اعتبار خود آن دستگاه ها از این بناها نگهداری شود.

انتهای پیام/



آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 176 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 5 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها